Cromofora La ( Paloma)Art Gallery showcases an amalgamation of new contemporary, emerging as well distinguished artists, focusing on the creation of future exhibitions from around the world, a Monthly Magazine all of which help to define the future of art in our culture.Supporting and representing artists, innovative exhibitions and programs. Beside provides Art Advisory Services. All image's rights are reserved by the artists who created the works reference herein
viernes, 26 de septiembre de 2014
GUY DENNING
Public Servant conte and chalk on paper, 30 x 40 cm
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SEBASTIEN LAYRAL
1972, "Painting is not the ultimate aim, it is a quiet moment in which you meet each other. Each exhibition is a journey where we work to change the nature of this encounter. These moments are slipping in color, under and on the epidermis, harmonizing everything... and for a moment make the ephemeral permanent and restore impermanence to what is no more. Possibility upsets endlessly what should be. To give the opportunity to access different points of view through the encounter, this process allows to put into perspective the place of each person, and understand the need for plurality of views. Each person will work on making him or herselves available and allow a path of full access to others. The action can also be stated differently, nourished by the encounter (change of perspective). And beyond this story, allow to modify the first thought: initiatory path to change the world."
Né à Rodez, en 1972, Sébastien Layral part, après une admissibilité à un baccalauréat série
arts appliqués (F12), à l’école des Beaux-Arts de Toulouse. A la suite de ses études, en 1996, il est
contacté par la directrice d’un centre spécialisé pour enfants autistes afin de leur créer un atelier
et préparer une exposition de leurs différents travaux.
indépendant en 1998.
Dès les prémices du développement de sa démarche, l’artiste travaille l’autoportrait sous
différentes formes. Tout d’abord à partir de photos de mannequins, issues de magazines, dont
l’image véhicule le cliché de l’idéal féminin. Il en découpe les corps, les recolle sur la toile et
remplace les visages par le sien, qu’il aura pris le soin de peindre. Les formats seront divers (du
14 x18 cm au 120 x 200 cm) et certains sont présentés sous forme d’abécédaire. Par ce procédé,
il commence à intégrer l’interaction dans son travail, recherche qu’il ne cessera plus d’explorer.
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